Модулі світлофорні і табло відліку часу

Модулі світлодіодні МС

Світлофорне обладнання

Модуль МС вміщує більше сотні напівпровідних світловипромінювальних елементів – світлодіодів червоного, жовтого або зеленого кольору світіння, рівномірно розміщених у вигляді матриці, що розташована під безкольоровим полікрбонатним склом-розсіювачем типорозміру 200 мм або 300 мм.

Модулі транспортні з табло відліку часу МСІ/МС-200(300)-Ж-ЧЗ-АТ

Світлофорне обладнання

Модулі світлодіодні транспортні МСІ/МС-300-Ж-КЗ-АТ та МСІ/МС-200-Ж-КЗ-АТ відрізняються від звичайних світлофорних модулів тим, що в них інтегровано табло відліку часу (ТВЧ). Табло відображає відлік часу в секундах, що залишається до вимкнення червоного або зеленого сигналів світлофорів.

Табло відліку часу ТВЧ1-АТ(200 мм) та ТВЧ2-АТ(300 мм)

Світлофорне обладнання

Табло відліку часу ТВЧ1-АТ(200 мм) і ТВЧ2-АТ(300 мм) призначені для індикації відліку в секундах часу, що залишається до вимкнення сигналу світлофора. ТВЧ суттєво підвищує безпеку дорожнього руху, особливо для пішоходів з обмеженими можливостями пересування та школярів.

Модулі пішохідні з табло відліку часу МСІ/МС

Світлофорне обладнання

Модулі світлодіодні пішохідні МСІ/МС-200(300)-КП-З-АТ та МСІ/МС-200(300)-ЗП-К-АТ відрізняються від звичайних модулів пішохідних світлофорів інтегрованими в них табло відліку часу (ТВЧ), на якому відображається зворотній відлік часу роботи робочого сигналу. Колір цифр індикації відліку часу відповідає кольору ввімкненого сигналу світлофора.

Реконструкція вуличних світлофорів шляхом заміни ламп розжарювання (ЛР)
світлодіодними модулями 

Далеко не всі міста можуть собі дозволити переоснастити вже діючі світлофорні об’єкти новими світлодіодними світлофорами, в зв’язку з їх високою вартістю. Тим не менш, модернізувати старі лампові світлофори можливо і вартість такої модернізації буде менше, ніж придбати нові світлодіодні світлофори. На підприємстві «АТІЛОС» поряд з виробництвом та продажем нових світлодіодних світлофорів налагоджений випуск світлодіодних світлофорних модулів (МС), які дозволяють без демонтажу світлофора виконати його реконструкцію, замінивши застарілі модулі з лампою розжарювання, лінзою Френеля та світлофільтром на сучасні герметичні світлодіодні модулі для транспортних або пішохідних світлофорів.

Світлофорні світлодіодні модулі складаються з матричних плат, на які улютовуються більш сотні світловипромінюючих п’ятиміліметрових діодів фірми Cree, та блоку живлення, які встановлюються в полікарбонатний корпус; зверху над світлодіодною матрицею герметично кріпиться рифлена, безкольорова, прозора лінза, з прозорого полікарбонату. Розміри пластикового корпусу світлофорного модулю виконані у відповідності до установлювального діаметру в корпусі старого лампового світлофору, а діаметр робочої поверхні розсіювання – у відповідності до вимог ДСТУ 40092-2002, тобто 200(+10/-10) мм або 300 (+10/-15) мм. Розташування СВД (LED) на матриці, а також ввімкнення та живлення світлодіодів на платі виконані таким чином, що при експлуатації світлофору, навіть у випадку відмови деяких блоків або окремих світлодіодів (навіть до 20 % від загальної кількості), сила світла залишається такою ж як і при роботі справного світлофорного модуля. При цьому можливість правильного визначення колірного сигналу не погіршується. Дане регулювання сили світла в працюючому світлофорному світлодіодному модулі матричного типу, відбувається за рахунок стабілізації струму живлення світлодіодів, що забезпечує незмінність сили світла при зміні температури навколишнього повітря від -40 до +60 градусів за Цельсієм та при зміні напруги електромережі від 180 до 260 вольт. Спеціально розроблене імпульсне вторинне джерело живлення перетворює напругу електромережі 220 В 50 Гц, що подається від контролера для ввімкнення світлового сигналу модуля світлофору в стабілізований струм, що живить світлодіоди.

Спрямованість, осьова сила світла, домінантна довжина хвилі випромінювання «червоного-жовтого-зеленого» світлових сигналів світлофорного світлодіодного модуля повністю відповідає вимогам ДСТУ 4092-2002. Світлодіодні модулі для світлофорів виготовляються з таким розрахунком, щоб запас за силою світла складав не менше 30 %, що обумовлює їх відповідність нормативним вимогам протягом всього строку служби: не менше 100 000 годин експлуатації.

Кількість встановлюваних в модулі світлодіодів може бути зменшена у випадку, коли замінюються секції транспортних світлофорів з стрілками або пішохідні світлофори з фігурами людини, яка стоїть або пересувається. В цьому випадку на внутрішній стороні скла-розсіювача світлодіодного світлофорного модуля вклеюється трафарет необхідного символу, і світлодіоди встановлюються лише в ці контури. В широкій номенклатурі фірми виробника ТОВ «АТІЛОС» світлодіодні світлофорні модулі мають різні умовні назви, в яких в першу чергу вказується вид моделі МС – модуль світлофорний, типорозмір 200 або 300 мм та колір сигналу – червоні МС-200-К, МС-300-К, жовті МС-200-Ж, МС-300-Ж та зелені МС-200-З, МС-300-З. Також у випадку нанесення різних трафаретів додаються букви або сполучення букв:

  • для транспортних світлофорів в світлодіодних модулях після букви, що позначає колір (Ч, Ж, З) буквосполучення КС – контурна стрілка або ЗС – зелена стрілка на темному фоні, а далі вказується напрямок стрілок: П – прямо, НЛ – наліво, НП – направо, П/НЛ – прямо та наліво, П/НП – прямо та направо, НЛ/НП – наліво та направо. Приклад: МС-200-К-КС-П – модуль світлофорний – 200 мм – червоний – контурна стрілка - прямо або МС-300-З-ЗС-НЛ/НП – модуль світлофорний – 300 мм – зелений – зелені стрілки на темному фоні – наліво/направо.
  • для пішохідних світлофорів в світлодіодних модулях після букви, що вказує на колір модуля К або З, додана буква П – МС-200-З-П, МС-200-К-П, МС-300-З-П, МС-300-К-П. 

Сучасні світлодіодні світлофорні модулі виграють перед застарілими лінзовими ламповими світлофорними секціями в питанні значного зниження витрат на їх технічне утримання та обслуговування, споживають у вісім-десять разів менше електроенергії, відрізняються кращою яскравістю та помітністю сигналів, відсутністю різних оптичних ефектів. Крім того, завдяки виготовленню на матричній основі, вони можуть інформувати учасників дорожнього руху про реальний час роботи червоної або зеленої секції світлофору. Інтегрована безпосередньо в модуль жовтого сигналу транспортного світлофору схема відліку часу, коли жовтий сигнал не використовується в даній секції, вмикає відлік часу в секундах до закінчення роботи червоного або зеленого сигналу світлофора. Індикація відліку часу проецирується безпосередньо на світлодіодній матриці жовтої секції в червоному або зеленому кольорі, відповідно до роботи світлофору. Дана модернізація звичайного транспортного світлофору дозволяє підвищити безпеку руху транспорту через перехрестя, так як водії будуть отримувати додаткову інформацію про час роботи того або іншого сигналу, що дозволить їм розрахувати швидкісний режим руху свого автомобіля перед перехрестям. Крім того, знаючи час роботи забороняючого рух сигналу світлофора, водій може прийняти рішення на час зупинки вимкнути двигун, що дозволить йому зекономити паливо та одночасно знизить забрудненість навколишнього середовища. Інтегровані світлодіодні модулі для світлофорів виконані в тих самих корпусах, що і звичайні модулі, тому геометричні та експлуатаційні параметри в них ідентичні. Розробник та виробник інтегрованих світлодіодних модулів для світлофорів, підприємство «АТІЛОС», присвоїв їм відповідні артикули – МСИ/МС-200-Ж-КЗ та МСИ/МС-300-Ж-КЗ.

В світлодіодних світлофорних модулях для пішохідних світлофорів, також вбудовується інтеграційна схема по відліку часу роботи сигналів світлофора, відміна від транспортного модуля полягає лише в тому, що на табло модуля виводиться лише індикація відліку часу в секундах до закінчення роботи працюючої в цей момент другої секції. Колір індикації відповідає кольору працюючої секції світлофору. Якщо працює верхня червона секція пішохідного світлофору (фігура людини, що стоїть), в нижній секції світлофору висвічується відлік часу в червоному кольорі, що інформує, скільки залишилось чекати до вимкнення забороняючого сигналу. І навпаки, коли працює нижня зелена секція (фігура людини, що рухається) у верхній секції проецирується в зеленому кольорі відлік часу до закінчення роботи дозволяючого сигналу.

Умовні позначення виробника цих світлодіодних модулів для пішохідних світлофорів з інтегрованими табло відліку часу (ТОВ, ТВЧ) – МСИ/МС-200-КП-З-АТ, МСИ/МС-200-ЗП-К-АТ, МСИ/МС-300-КП-З-АТ, МСИ/МС-300-ЗП-К-АТ.

Крім того, покращити інформаційні властивості як транспортних, так і пішохідних світлофорів, можна додатково обладнавши їх окремими світлофорними секціями, призначеними для безпосередньої індикації відліку часу в секундах до закінчення роботи, ввімкненого в цей момент керуючого сигналу світлофора. Світлодіодне табло відліку часу (ТОВ) виготовляється у вигляді окремої світлофорної секції та кріпиться до звичайних транспортних або пішохідних світлофорів, зазвичай над ними. Але інколи ТОВ можуть кріпитись до світлофорних секцій збоку або знизу. Світлофорні світлодіодні секції табло відліку часу ТОВ-200-КЗ-АТ та ТОВ-300-КЗ-АТ виконують безпосередню функцію для індикації відліку часу в секундах, до закінчення роботи зеленого або червоного сигналів світлофору. Дане інформування учасників дорожнього руху про час роботи режимів світлофору, дозволяє оптимізувати перетин ними небезпечних ділянок дороги (вуличних перехресть та окремих пішохідних переходів), що в свою чергу сприяє підвищенню загального рівня безпеки руху та покращенню екологічної ситуації. Також табло відліку часу можна виготовити безпосередньо з використання старих світлофорних корпусів, що виведені з експлуатації світлофорів, встановивши до них світлодіодні інформаційні світлофорні модулі для ТОВ - МСИ-200-КЗ-АТ або МСИ-300-КЗ-АТ.

Всі світлодіодні світлофорні модулі МС, МСИ, МСИ/МС та інформаційні світлодіодні табло відліку часу ТОВ можна придбати у безпосереднього виробника, одного з лідерів серед виробників світлофорної продукції на ринку України – ТОВ «АТІЛОС». Вся продукція, запропонована підприємством споживачам, обов’язково забезпечується гарантійним та післягарантійним ремонтом.