Системи керування рухом

Дорожний контролер ДК-АТ

Системи управління рухом

Дорожний контролер ДК–АТ призначений для керування сигналами світлофора на локальному (окремому) перехресті. ДК–АТ відповідає вимогам національних стандартів України ДСТУ 4157-2003, ДСТУ 4158-2003 та суттєво перевершує за функціональністю, та характеристиками морально застарілі аналогові дорожні контролери.

Пристрій сигнальний орієнтації УЗСО-АТ

Системи управління рухом

УЗСО-АТ призначений для підвищення ефективності пересування та орієнтації людей з обмеженими можливостями зору та руху в громадських місцях та об’єктах, таких як підземні переходи, входи до метро та інших місцях, якими регулярно користується ця категорія людей.

Пульт керування світлофором ПУC-АТ

Системи управління рухом

Пульт керування світлофором ПУС-АТ (далі пульт) призначений для ручного перемикання відображаємого світлофором (або групою світлофорів) сигналів червоного або зеленого кольорів.

Пристрій звукової сигналізації ПЗС1-АТ

Системи управління рухом

Пристрій звуковой сигналізації ПЗС1-АТ призначений для дублювання світлових сигналів пішохідного світлофору звуковими сигналами з метою допомогти сліпим або слабозорим пішоходам визначити місцезнаходження пішохідного переходу, сприймати сигнали світлофору та контролювати правильність руху через перехід.

Табло викличне пішохідне ТВП-АТ

Системы управления движением

Табло викличне пішохідне ТВП-АТ призначено для подання пішоходом на пішохідному світлофорному переході, що розміщений на перегоні вулиць, запиту на ввімкнення зеленого сигналу пішохідного світлофору та для інформування пішоходу про прийняття такого запиту.

Як керують світлофорами?

Практично будь-який спеціаліст в технічних засобах керування дорожнім рухом, на питання «Хто керує світлофорами», надасть односкладну відповідь – світлофорна автоматика. Але мало хто з них уявляє, наскільки цей процес складний. Гармонічна та налагоджена робота будь-якого світлофорного об’єкту залежить не лише від надійності самих дорожніх світлофорів, але й блоку, який виконує функцію безпосереднього керування сигналами як транспортних світлофорів в усіх напрямках, так і пішохідних світлофорів. Саме для виконання цієї задачі і призначений дорожній контролер (ДК). На сьогодні контролер, що керує дорожнім рухом, представляє собою складний електронний пристрій. Дорожній контролер (ДК) складається з модуля живлення, модуля керування, модуля блокування та одного або декількох силових модулів. Модуль живлення формує вторинні напруги для живлення модулів ДК, включає в себе схеми захисту від перевантаження та коротких замикань. Модуль блокування, незалежно від інших модулів, слідкує за правильною роботою контролеру та попереджає появу конфліктних станів, будучи другим рівнем захисту, контролюючи логіку роботи інших модулів дорожнього контролера. Силові модулі призначені для комутації напруг безпосередньо на транспортні та пішохідні світлофори, а також для контролю струму та напруги силових ланцюгів. Модуль керування керує всіма модулями ДК, опрацьовує сигнали від них та взаємодіє з обслуговуючим персоналом дорожніх служб. При роботі модуль керування контролює поточний час та звіряється з запрограмованою в нього добовою програмою. В залежності від цього можуть змінюватись тривалості включення фаз, стану світлофорної сигналізації. Силові модулі контролюють струм в кожному силовому ланцюзі (каналі). У випадку аварії (відсутність струму в ланцюзі, поява «зайвої» напруги) вони сповіщають про це модуль керування, який в залежності від того, яким світлофором керує даний силовий канал, переводить контролер у відповідний аварійний режим.

Дорожній контролер призначений для керування сигналами дорожніх та пішохідних світлофорів на окремому дорожньому перехресті або локальному пішохідному переході. Дорожні контролери ДК-АТ відповідають вимогам національних стандартів країни ДСТУ 4157-2003, ДСТУ 4158-2003 та суттєво перевершують за функціональністю, технічними та експлуатаційними характеристиками морально застарілі дорожні контролери ДКМ, УК, ДКЛ-А. Контролери, що керують світлофорними об’єктами на перехресті або на окремому пішохідному переході, мають чотири основні виконання – ДКI-00-АТ, ДКII-00-АТ, ДКIII-00-АТ, ДКIV-00-АТ. Головна відмінність цих контролерів полягає в тому, що в них встановлюється різна кількість силових модулів від одного до чотирьох, кожен силовий модуль має 8 незалежних вихідних силових ланцюгів, які, власне, і керують сигналами світлофорів. Дорожні контролери можуть додатково комплектуватись – повіреним електролічильником, запасним (змінним) модулем керування, модулем сполучення з табло викличним пішохідним ТВП або з детекторами транспорту. ДК-АТ за надійністю та експлуатаційними характеристиками нічим не поступається іншим дорожнім контролерам, що випускаються в Україні, таким як ДКД, РЕ 2000, РЕ 2005, РЕ 2011, РЕ 2012, КОМКОН КДК-02, КОМКОН КДК-06, КОМКОН КДК-09, КОМКОН КДК-16-05.

Перед ввімкненням світлофорного об’єкту, в керуючий ним дорожній контролер необхідно у відповідності до затверджених циклограм, запрограмувати визначені часові програми (режими роботи світлофорів за часом доби, днем тижня і т.д.), які будуть активуватись в автоматичному режимі згідно з вбудованим в ДК таймером. В контролері також врахована функція безконфліктного автоматичного переходу в задані часові інтервали доби з режиму регулювання руху в режим жовтого миготливого сигналу і навпаки, а також блокування конфліктних ситуацій з переведенням світлофорного об’єкту в режим вимкнення світлофорів.

Сучасні комп’ютеризовані, багатофункціональні системи керування дорожнім рухом мають достатньо високу ціну, в зв’язку з високою вартістю їх комплектування та виробничих витрат при складанні та налагоджуванні. Тому застосування дорожніх контролерів доцільне лише на державних, муніципальних та громадських дорогах, на яких рух автотранспорту і пішоходів через проїжджу частину має сталі потоки та потребує постійного регулювання. У випадках, коли транспортні світлофори встановлюються на внутрішніх територіях підприємств різної форми власності (заводи, порти, склади, пункти пропуску та догляду), використання транспортних дорожніх контролерів не є можливим, так як рух транспорту по таким територіям не має постійної циклічності, тому не можна ввести в контролер програму ефективного керування транспортним рухом. Для керування двохсекційними світлодіодними світлофорами (червоно-зеленими Т1.1-КЗ-АТ та червоно-жовтими Т1.1-КЖ-АТ) підприємством розроблено та налагоджено виробництво ручний Пульт Керування Світлофорами ПУС-АТ. ПУС-АТ слугує для ручного керування режимами роботи відображуваних сигналів світлофору оператором, який перемикає відповідний сигнал світлофору в залежності від реальної обстановки на керованому світлофором об’єкті. Можливе виготовлення пульту ручного керування у виконанні для світлодіодних світлофорів з напругою живлення 12В, 24В, 36В та 220 В. Другою важливою перевагою пульта керування світлофорами в ручному режимі перед автоматичними контролерами є його низька ціна від виробника, пов’язана з простотою його виготовлення.

Також до засобів керування транспортними і пішохідними світлофорами можна віднести табло викличне пішохідне ТВП-АТ. ТВП виконано в корпусі, захищеному від стороннього та вандального втручання, на якому розміщена кнопка виклику з підсвічуванням та світлодіодне табло з трафаретом «ЧЕКАЙТЕ» («ЖДИТЕ»). Табло викличне пішохідне призначене для того, щоб при натисканні кнопки виклику подати інформаційний сигнал дорожньому контролеру, що керує світлофорним об’єктом на локальному пішохідному переході, про необхідність перемикання пішохідних світлофорів в «зелений» режим, що дозволяє рух пішоходів через проїжджу частину, і, одночасно, транспортні світлофори перевести в «червоний» режим, що забороняє рух автотранспорту. З моменту натискання на кнопку виклику і до ввімкнення на пішохідних світлофорах «зеленої людини», на ТВП висвічується світлодіодне табло з написом «ЧЕКАЙТЕ» («ЖДИТЕ»), це дозволяє пішоходу впевнитись в тому, що пристрій виклику зеленого сигналу пішохідного світлофору працює і його запит не перехід через дорогу прийнятий. Застосування системи керування пішохідними світлофорами за вимогою, дозволяє зупиняти транспортний потік на даному локальному пішохідному переході лише у випадку необхідності руху пішоходів через проїжджу частину, а у випадку відсутності такої необхідності дозволяє проїжджати автотранспорту дану ділянку безперешкодно. Що, без сумніву, позитивно впливає як на екологічну обстановку, так і на завантаженість автодоріг на даній ділянці.

Поряд з пристроями безпосереднього керування режимами роботи транспортних та пішохідних світлофорів, до додаткових пристроїв керування рухом пішоходів по пішохідним переходам, можна віднести і звукові пристрої, призначені для дублювання режимів роботи пішохідних світлофорів мовними сигналами. Сліпа людина не може самостійно визначити режим роботи пішохідного світлофору, як і зорієнтуватись у правильності напрямку руху через проїжджу частину автодороги. Саме для людей з обмеженими зоровими можливостями підприємство «АТІЛОС» розробило та почало серійне виробництво «Пристрою звукової сигналізації УЗС1-АТ». Пристрій звукового супроводження пішоходів з обмеженим зором УЗС1-АТ призначений для оснащення пішохідних світлофорних переходів з метою надання допомоги сліпим пішоходам у визначенні місцезнаходження пішохідного переходу на світлофорному об’єкті, визначенні моменту роботи дозволяючого сигналу пішохідного світлофору та контролю правильності напряму руху через пішохідний перехід. Можливість визначення сліпим пішоходом місцезнаходження пішохідного світлофорного переходу забезпечується безперервною видачею як мовних повідомлень, так і різних звукових сигналів різноманітних мелодій або типу «метроном». В стандартній конфігурації УЗС1-АТ передбачені декілька голосових та звукових режимів. В мовних повідомленнях крім дозволяючих або забороняючих команд, можуть також бути додані назви вулиць, площ, проспектів та інших міських орієнтирів. Можливість сприйняття сліпим пішоходом дозволяючого перехід сигналу світлофору забезпечується видачею, від моменту ввімкнення до моменту вимкнення зеленого сигналу світлофору, пакету голосових повідомлень типу – «Перехід дозволено» або «Перехід вулиці Шевченка дозволено» (кількість повторів такого повідомлення визначається ПЗС автоматично у відповідності з тривалістю роботи зеленого сигналу пішохідного світлофору). Перед закінченням роботи зеленого сигналу пішохідного світлофору, звуковий пристрій для сліпих пішоходів автоматично формує та озвучує голосове повідомлення – «Закінчуйте перехід», інформуючи про швидке вимкнення дозволяючого перехід сигналу світлофора. При вимкненому зеленому сигналі пішохідного світлофору звуковий пристрій для переходу сліпих пішоходів транслює повідомлення, що забороняє перехід – «Заборонено перехід», а у випадку облаштування пішохідного переходу табло виклику пішохідного світлофору, формує повідомлення, що інформує про натискання на кнопку ТВП – «Чекайте перехід», після її натискання. 

Контроль правильності напряму руху через пішохідний перехід, для пішоходів з обмеженим зором забезпечується ти, що голосові повідомлення передаються одночасно з протилежних сторін переходу та є звуковими мачками, завдяки яким сліпі люди можуть самостійно витримувати напрям руху через пішохідний перехід та визначати початок та кінець проїжджої частини дороги.

Технічні характеристики та функціональні налаштування УЗС1-АТ гармонізовані з вимогами ГОСТ Р 51648-2000 «Сигналы звуковые и осязательные, дублирующие сигналы светофора для слепых и слепоглухих людей. Параметры» та європейського стандарту DIN 32981 «Special devices for blind and partially sighted persons on traffic signals. Requirements».

Крім того, до звукових систем, що допомагають визначитися з напрямком руху сліпим людям, відноситься «Пристрій звукосигнальної орієнтації УЗСО-АТ». Пристрій звукової орієнтації призначений для підвищення ефективності пересування та орієнтації людей з обмеженими можливостями зору та руху в громадських місцях та об’єктах, таких як підземні переходи, визначення місця входу та виходу станцій метро, автобусних станцій, залізничних, морських та річкових вокзалів, інших місцях з інтенсивним рухом. Завдяки вбудованому таймеру пристрій звукового орієнтування може автоматично вмикати або вимикати відтворення звукового сигналу орієнтації у відповідності з реальним часом доби та завчасно обраної програми періодичності та тривалості сигналів з частотою від 500-4000 Гц. В місцях масового скупчення людей цей пристрій орієнтації на звук не лише дозволяють сліпим легко орієнтуватись в просторі, але і є ознаками цивілізованого суспільства, що виявляє турботу про людей з фізичними недоліками.

Всі ці технічні засоби керування рухом автотранспорту та пішоходів випускає український виробник ТОВ «АТІЛОС». Дорожні контролери, пульти керування світлофорами, табло викличні пішохідні, пристрої звукової сигналізації та пристрої звукосигнальної орієнтації можна замовити та придбати безпосередньо у відділі продажу підприємства за цінами виробника. Підприємство також забезпечує гарантійне та післягарантійне обслуговування всіх видів пристрої керування дорожнім рухом, які виробляє.